tirsdag 31. januar 2017

Infografikk

Mediene i massesamfunnets tidsalder

I denne oppgaven har vi jobbet med infografikk. Oppgaven gikk ut på å lage en film ved hjelp av animasjoner, stilbilder og/eller levende bilder. Vi valgte og bruke stilbilder og animasjon, samt tekst og bakgrunnsmusikk. 

Det var en veldig lærerik periode og jeg ble mye tryggere på animasjoner, og å jobbe med bilder i premier pro. Det viste seg at det var litt mer jobb enn jeg hadde trodd, og jeg lærte hvordan man kan få noe til å bli mer interessant ved å legge på ett par animasjoner. 

Oppgave fordelingen var grei, og jeg syntes vi jobbet godt sammen. Mye av det jeg vil ta med meg videre er hvordan vi jobbet i premier pro og i illustrator, og hvordan animasjoner gir liv til ett bilde. 


Startbildet vårt

Med tanke på opphavsrett og diverse kan jeg ikke legge ved filmen, bilder og musikk er ikke noe vi har krav på, så derfor legger jeg ved noen skjermbilder av filmen. Manus og tidslinje var det første vi lagde, og vi skrev hver vår del når det kom til de forkjellige tidsepoker. 

Min del av tidslinjen, jeg hadde epoke 1930







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar